Jakie możliwości daje Google Ads?
Google Ads (dawniej Google AdWords) to obecnie najpopularniejszy i największy system reklamowy w internecie. Jego największą zaletą jest to, że umożliwia generowanie reklam w różnych formatach, obranie konkretnego celu kampani i oferuje wiele miejsc i sposobów, w jakich nasza reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania.
O zasadności płatnych działań reklamowych w Internecie nie musimy już chyba nikogo przekonywać. Warto pamiętać, że generowanie kampanii jest celowe nie tylko dla reklamodawców zajmujących się działalnością e-commerce. Oczywiście duża część reklam, jak chociażby kampanie produktowe, jest skierowana głównie do nich. Reklama w sieci Google Ads może pomóc nam jednak osiągnąć też inne cele, np. zwiększyć ruch na stronie czy przyczynić się do większej rozpoznawalności naszej marki.
Reklama w sieci wyszukiwania
Google Ads daje nam więc dużą elastyczność jeśli chodzi o formy wykreowanych reklam. Najpopularniejszym i najbardziej kojarzącym się z reklamami Google jest link sponsorowany, czyli inaczej mówiąc reklama w sieci wyszukiwania. Ten typ reklamy tworzony jest głównie przy użyciu odpowiednio dobranych słów kluczowych. Tutaj kampanię kierujemy do tych klientów, którzy są już świadomi swoich potrzeb i szukają dość konkretnego produktu lub usługi. Google wyświetla taki link nad lub pod wynikami organicznymi. Co jednak ważne, dobrze skonfigurowana kampania może być prawie niezauważalna jako reklama, a odbierana jako właśnie odpowiednie dopasowanie. Według badań, 75% użytkowników wyszukiwarki Google twierdzi, że jej reklamy pomagają w znalezieniu informacji. Świadczy to o tym, że chętnie klikną oni w nasz link, jeśli będzie on odpowiednio skonfigurowany z ich zapytaniem.
Reklama w sieci reklamowej
Drugim najpopularniejszym typem reklamy jest ta występująca w sieci reklamowej. Sieć reklamowa (Google Display Network) to wszystkie strony Google oraz partnerzy, którzy odsprzedają miejsca reklamowe w swoich witrynach. Co ciekawe, takie miejsca reklamowe mogą też występować w aplikacjach, co daje potencjał dotarcia do nowych klientów. Tutaj mamy możliwość generowania reklamy tekstowej lub graficznej (tzw. display’owej). Kampania w sieci reklamowej jest skierowana do tych klientów, którzy jeszcze nie są, ale mogą być zainteresowani naszym produktem. Mamy tutaj potencjał pokazywania naszej reklamy w takiej witrynie, która branżowo lub tematycznie jest tożsama lub podobna z naszą działalnością. Przykładowo, jeśli sprzedajemy opony lub prowadzimy warsztat samochodowy, możemy jako naszą przestrzeń reklamową wybrać popularnego bloga o samochodach. Przy kampaniach w sieci reklamowej pojawia się też interesująca opcja remarketingu. Działania te polegają na dotarciu do tych klientów, którzy na naszej stronie internetowej już byli, ale np. nie dokonali zakupu lub nie poszukali kontaktu do nas.
Reklama produktowa, na YouTube i inne opcje
Wspomnianą też wcześniej formą kampanii jest wygenerowanie reklamy produktowej. Jest to idealna opcja dla sklepów internetowych, ponieważ umożliwia widoczne i ciekawe wyeksponowanie swoich produktów. Konstrukcja tego typu reklamy jest prosta – prezentujemy zdjęcie produktu, krótki opis i cenę.
Oczywiście, Google Ads daje dużo więcej możliwości generowania reklam na wielu płaszczyznach. Bardzo duży potencjał mają kampanie video na YouTube’ie, które umożliwiają dotarcie do wielu nowych klientów (warto przypomnieć, że YouTube to wciąż najpopularniejsze medium społecznościowe w Polsce). Tutaj fajną opcją jest możliwość wyboru konkretnego filmiku lub twórcy, przed którego filmami chcemy wyświetlić swoją reklamę video. Podobnie jak przy witrynach internetowych, mamy tu opcję wyboru pokrewnej tematyki lub branży, dzięki czemu wzrasta potencjał zainteresowania odbiorców naszym produktem. Oprócz tego, Google umożliwia też tworzenie reklamę w przestrzeni Gmail’a, kampanii promujących aplikacje albo tzw. kampani SMART.
Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Istotnym elementem ustawiania reklam w sieci kampanii Google Ads są oczywiście koszty i budżet. W większości przypadków opłata za reklamę dokonuje się tylko przy kliknięciu w nią, czyli rozliczenie zachodzi na podstawie współczynnika CPC. Jest to dla nas o tyle wygodne, że płacimy tylko za te interakcje z reklamą, które rzeczywiście mogą przynieść nam korzyści, czyli zainteresować potencjalnego klienta. Wyjątkiem są reklamy video, które rozliczane są na podstawie współczynnika CPM, czyli opłata generuje się za 1000 wyświetleń. Co ważne, wszystkie koszty określamy sami, czyli mamy możliwość ustawienia maksymalnej kwoty kampanii, maksymalnych kosztów za kliknięcie, itp.
Co nam da reklama w Google Ads?
Przy generowaniu i optymalizacji kampanii mamy możliwość wyboru wielu aspektów. Po pierwsze, ustawiamy słowa kluczowe i wykluczające. W Google Ads mamy możliwość traktowania słów kluczowych bardzo konkretnie, ale też rozumienia ich przez algorytm jako synonim, co umożliwi nam dotarcie do szerszego grona zainteresowanych osób. Warto pamiętać też, że każde słowo kluczowe ma swoją zmienną stawkę, co pomoże nam ustawić odpowiednie koszty kampanii. Stawka ta w dużej mierze jest zależna od działań naszej konkurencji. Dodatkowo możemy też określić grupę docelową, język kampanii, miejsce wyświetlania się reklamy. Daje to zatem ogromne pole do popisu. Efekty natomiast możemy śledzić w generowanych przez system statystykach. Umożliwia to też wprowadzanie zmian i w jej trakcie i jej optymalizowanie, co powinno pozwolić nam osiągnąć najlepsze możliwe efekty.
Wygenerowania kampanii w systemie Google Ads daje nam spore możliwości. Sama reklama ma potencjał dotarcia do dużej ilości przyszłych klientów i wzrostu świadomości marki, a jeśli jest odpowiednio skonfigurowana i zoptymalizowana może się to stać przy stosunkowo niewielkich kosztach. Dodatkowo narzędzia Google pozwolą nam sporo dowiedzieć się o naszych klientach, utworzyć listy do remarketingu czy zaplanować kolejne kampanie i działania marketingowe.
Jeśli masz pytania lub chciałbyś zacząć prowadzić swoją kampanię w sieci Google Ads skontaktuj się z nami – pomożemy!
Powiązane wpisy
KONTAKT
Masz więcej pytań dotyczących stron internetowych? Napisz do nas!
Napisz do nas, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą! (o ile nie jest to weekend :D)