mannequin-challenge

Mannequin Challenge, czyli nowy trend w internecie

Listopad 18, 2016

Pamiętacie Harlem shake’i, które w 2013 roku opanowały internet? Obecnie nowym i równie popularnym trendem w sieci jest Mannequin Challenge – krótkie filmy z charakterystyczną muzyką przedstawiające grupę osób zastygłych w naturalnych pozycjach.

Mannequin Challenge to pomysł studentów z Oklahomy sprzed kilku lat. Jednak obecną popularność zyskał dzięki filmowi wykonanemu w październiku przez uczniów ze szkoły w Jacksonville na Florydzie. Wideo szybko obiegło cały internet i zainspirowało kolejne osoby. Pomysł jest prosty – grupa osób zastyga w naturalnych pozycjach, a całość jest nagrywana. Każdy film ma ten sam podkład muzyczny, utwór “Black Beatles” zespołu Rae Sremmurd.

Tego typu modę można świetnie i w łatwy sposób wykorzystać do promocji swojej marki w Internecie, wykonując film przedstawiający np. zastygłych pracowników w siedzibie firmy. Wideo może zostać nagrane nawet telefonem. Ważniejszy od jakości jest pomysł na pozy, jakie mają przybrać bohaterowie Mannequin Challenge oraz szybka publikacja. Taki film ukaże ludzką twarz naszej marki, co pozwoli na zwiększenie zaufania klientów. To także idealna okazja  do pokazania siedziby firmy i przyjaznej atmosfery w pracy. Dodatkowo, wraz z wykorzystaniem topowego pomysłu korzystamy z efektu viral video, pamiętając również o preferencjach algorytmów Facebooka do postów w formie filmów, a także o popularności hashtagów (#mannequinchallenge) na portalach społecznościowych, dzięki czemu w szybkim czasie możemy dotrzeć do dużej grupy odbiorców w Polsce i zagranicą.

Poniżej przykład Mannequin Challenge marki MILER Menswear:

Mannequin Challenge reprezentacji Portugalii w piłce nożnej:

Top 15 Mannequin Challenge według kanału Nexus: