Dlaczego w ogóle warto reklamować się na Facebooku?
Social media zmieniły obraz nie tylko współczesnego Internetu, ale też na nowo zdefiniowały wiele aspektów naszego codziennego życia. Statystki z 2021 roku pokazują, że z narzędzi mediów społecznościowych korzysta około 48% całej populacji świata, a liczba ta cały czas rośnie.
Jeszcze inaczej wyglądają dane w odniesieniu do polskich użytkowników. Według raportu opublikowanego przez Hootsuite, mediów społecznościowych używa prawie 70 % populacji naszego kraju, a wzrost wynosi aż 11% w stosunku do roku 2020. W Polsce, co prawda, najpopularniejszym medium jest YouTube, jednak tuż za nim plasuje się Facebook, z którego korzysta już 89,2 % użytkowników SM. Ciekawą informacją jest fakt, że wbrew powszechnej opinii, konto na Facebooku nie jest tylko domeną młodych. Badania pokazały, że najbardziej angażującą się grupą są osoby po 35 roku życia, co pokazuje, jak szerokie spektrum społeczeństwa jest na Facebooku obecne.
Nie dziwi zatem fakt, że środowisko to stało się pożądaną przestrzenią reklamową. Ten sam raport wskazuje, że potencjalnie naszą reklamę na Facebooku może zobaczyć nawet 18 tys. użytkowników! Daje to zatem ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.
Jak ugryźć kampanię na Facebooku?
Cele kampanii
Sam Facebook oferuje swoim użytkownikom rozbudowany panel do tworzenia i zarządzania reklamami. Jedynym wymogiem jest podłączenie do swojego konta prywatnego konta firmowego, dzięki czemu uruchamia się cała masa narzędzi do zarządzania. Tutaj jednak ustawianie reklam przebiega inaczej niż np. w reklamach Google, gdzie generowanie promocji przebiega głównie przy użyciu słów kluczowych. Kampanie na Facebooku są określane poprzez cele, jakie reklamujący chce osiągnąć. Swoją reklamę można więc utworzyć w celu promowania postu czy strony, zwiększenia liczby odwiedzin w witrynie, pozyskania kontaktów lub zachęcenia odbiorców do wysyłania wiadomości. Istotnym jest zatem, aby przed wygenerowaniem takiej promocji dobrze zastanowić się, na czym, jako firmie, zależy nam najbardziej.
Grupa docelowa
Bardzo istotnym elementem ustawienia kampani jest wybór grupy docelowej. W tym obszarze mamy do wyboru kilka istotnych opcji targetowania. Po pierwsze, mamy możliwość wyboru użytkowników, którzy potencjalnie mogą być zainteresowania naszą firmą na podstawie płci, przedziału wiekowego oraz ich lokalizacji, ale też bardziej szczegółowych danych. Facebook oferuje nam możliwość wyboru grupy docelowej bazując na poziomie wykształcenia, statusu związku, wydarzeń z życia, miejsca pracy czy zainteresowań lub zachowań konsumenckich, czyli wszystkich tych informacji, którymi użytkownicy mediów społecznościowych chętnie się dzielą. Ustalenie tzw. persony, czyli przedstawiciela grupy docelowej jest zresztą istotne przy wszelkich działaniach marketingowych, a narzędzie to może nam pomóc w takiej klasyfikacji. Daje to ciekawe możliwości dotarcia do konkretnego odbiorcy. Przykładowo, jeśli prowadzimy firmę sprzedającą suknie ślubne, jako naszą grupę docelową możemy ustawić kobiety o statusie związku “zaręczona”. Mamy wtedy pewność, że dotrzemy do tych użytkowników, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani naszym produktem i stać się potencjalnym klientem.
Budżet
Prócz targetowania reklamy, mamy też, oczywiście, możliwość ustawienia jej budżetu. Do wyboru są dwie opcje – całkowity lub dzienny. Jest to zależne od celu, który wybraliśmy na początku konfiguracji reklamy. Zazwyczaj jednak sposób naliczania opłaty to współczynnik CPC (cost per click). Jest to o tyle dogodne, że płacimy tylko za realne kliknięcia w naszą reklamę, nie za sam fakt jej wyświetlania. Narzędzie Facebooka umożliwia nam również ustawienie kwoty oferty. Ważne jest jednak, iż kwota ta nie jest zupełnie dowolna, minimalny budżet naszej reklamy jest zależny od ustawień grupy docelowej i celu kampanii. Mimo to daje nam to duże możliwości w zarządzaniu i kontrolowaniu wydatków przeznaczonych na ten cel.
Kreacja reklamy
Ostatnim krokiem dodawania kampani w menedżerze reklam Facebooka jest stworzenie odpowiedniej kreacji. Tutaj ponownie Facebook oferuje duże udogodnienie, gdyż mamy możliwość promowania się już przy użyciu opublikowanego posta. Jest to o tyle wygodne, że nie ma konieczności tworzenia dodatkowych treści. Jednocześnie mamy możliwość sprawdzenia wcześniej, jaki typ kontentu na naszym fanpagu budzi największe zainteresowanie (chociażby po ilości reakcji pod postem) i wykorzystania go w kampani. Nie jest to oczywiście jedyna możliwość. Możemy też utworzyć nowy, pojedynczy obraz czy film, wygenerować pokaz slajdów czy kolekcję, a także wybrać popularną ostatnimi czasy karuzelę zdjęć, która umożliwia przedstawienie większej ilości produktów w absorbujący dla odbiorcy sposób.
Co ma Facebook, czego nie mają inni?
Nie wszyscy wiedzą, że Facebook i Instagram to rodzeństwo. W związku z tym z poziomu menedżera reklam Facebooka mamy też możliwość dodawania reklam w przestrzeni Instagrama. Może to być dobry wybór dla tych, którzy chcą dotrzeć ze swoją kampanią do młodszego odbiorcy, gdyż statystycznie co piąty użytkownik Instagrama to osoba w przedziale wieku 18-24 lata. Oczywiście nie jest to jedyny obecny w tej przestrzeni target. Z Instagrama w Polsce korzysta już przeszło 60% użytkowników mediów społecznościowych w ogóle, a dobrze zarządzane strony mogą za jego pomocą uzyskać ogromną ilość wyświetleń.
Siłą kampanii Facebookówych jest też uniklany sposób targetowania. Jako że odbywa się ono głównie na podstawie ustalania grupy docelowej, daje nam to możliwość dotarcia do klientów, którzy jeszcze nie zdają sobie sprawy, że potrzebują naszego produktu lub usługi, ale istnieje duży potencjał, że będą nią zainteresowani. Wyobraźmy sobie, że prowadzimy firmę zajmującą się popularnym ostatnimi czasy jedzeniem pudełkowym. Jeśli targetowalibyśmy się po słowach kluczowych, nasz potencjalny klient musiałby wyszukiwać frazy typu “jedzenie pudełkowe”, “dieta pudełkowa” itp. W przestrzeni kampanii Facebooka mamy natomiast możliwość dotarcia do tych, którzy jeszcze nie rozważali tego sposobu żywienia, ale swoje zainteresowania zdefiniowali jako np. “fitness i zdrowie” lub “zdrowa dieta”. Oprócz tego, Facebook umożliwia nam również znalezienie tych użytkowników, którzy już followują naszego fanpage i ich znajomych (którzy, potencjalnie, znajdują się w tej samej grupie zainteresowań) lub osób, które w jakiś sposób były na nim aktywne, co stwarza możliwość budowania silnej marki i głębokich więzi z użytkownikami. Wszystko zależy od celów, które nasza kampania ma wygenerować, pole do popisu jest jednak ogromne.
Jeśli masz pytania lub chciałbyś zacząć prowadzić swoją kampanię na Facebooku lub/i Instagramie skontaktuj się z nami – pomożemy!
KONTAKT
Masz więcej pytań dotyczących stron internetowych? Napisz do nas!
Napisz do nas, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą! (o ile nie jest to weekend :D)