Internet jako środowisko każdej działalności
Jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. To sformułowanie już od kilku dobrych lat funkcjonuje w przestrzeni publicznej. I rzeczywiście, trudno podważyć tę oczywistość, przynajmniej w kontekście przedsiębiorstw czy instytucji.
Według badań przeprowadzonych przez GUS w 2020 roku 63 % respondentów jako swoją aktywność w Internecie wskazuje wyszukiwanie informacji o towarach i usługach. 61 % badanych natomiast deklaruje, że kupuje lub zamawia towary i usługi przez Internet. W porównaniu z rokiem 2019 jest to wzrost o 7,0 p. proc. i bez wątpienia tendencja ta będzie wzrostowa. Naturalnie, nie bez znaczenia jest tutaj panująca już od ponad roku sytuacja pandemiczna, która przyczyniła się do naszego pozostawania w domach i większej, niekiedy wymuszonej przez zdalny tryb pracy, aktywności w Internecie. Chociaż sytuacja obecnie zdaje się normować, eksperci zaznaczają, że trendy te nie ulegną zmianie, a my wszyscy raczej pozostaniemy przy powstałych on-line przyzwyczajeniach.
Jeżeli zatem jest jeszcze ktoś nieprzekonany, przekonujemy – witryna internetowa jest wizytówką naszej firmy. Warto jest zadbać o nią nawet wtedy, kiedy nie prowadzimy działalności e-commerce, a na przykład sprzedaż offline lub oferujemy różnego rodzaju usługi. Z dużym prawdopodobieństwem, jak pokazały chociażby przytoczone badania, potencjalny klient, chcąc zapoznać się ofertą i marką firmy, wpisze nas po prostu w wyszukiwarkę.
Jaka powinna być dobra strona www?
Dlatego też, poza samym faktem posiadania witryny, warto zadbać o to, w jaki sposób się ona prezentuje. Po pierwsze, istotnym jest, żeby nasza strona www była łatwa w nawigacji, domyślna i przejrzysta, tak, aby potencjalny klient szybko znalazł interesujące go informacje. Warto zwrócić też uwagę na jej responsywność, czyli na to, by sama dopasowywała się do wielkości ekranu. Nie sposób tutaj pominąć konieczności wprowadzenia również wersji mobilnej. Według badań przeprowadzonych przez GlobalWebIndex wynika, że ruch z urządzeń mobilnych to ponad 50% czasu spędzonego on-line w ogóle, a procent ten cały czas wzrasta. Dlatego warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i dopasować naszą witrynę tak, by dla każdego była ona wygodna w odbiorze. Prócz odpowiedniego dopasowania strefy wizualnej należy też wziąć pod uwagę, że w w wersji mobilnej dobrze jest wprowadzić np. dodatkowe menu, by ułatwić nawigację w telefonie komórkowym lub na tablecie. Zabiegi te z całą pewnością przyniosą pożądane rezultaty dla naszej marki.
WordPress – najpopularniejszy z CMS-ów
Istnieje wiele technik tworzenia strony Internetowej. Obecnie ogromną popularnością cieszą się CMS-y, czyli systemy zarządzania treścią. CMS oferuje dużą wygodę nie tylko dla odwiedzających stronę. Jego forma jest również przystępna dla osób zarządzających treścią – by ją edytować nie trzeba za każdym razem kontaktować się z programistą. Najpopularniejszym CMS-em jest obecnie WordPress, który zasila aż 38,5 % Internetu w ogóle. Jego atrakcyjność nie jest przypadkowa. WordPress oferuje tysiące różnych motywów, dopasowanych do najróżniejszych kategorii, które można indywidualnie dopasować do swoich potrzeb. Istnieje też opcja prezentowania każdego rodzaju treści, od tekstowych, przez obrazy, po formaty audio i wideo. System ten jest też przyjazny dla wyszukiwarek, co oznacza, że witryna utworzona za jego pomocą będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania częściej i wyżej. Nasza agencja oferuje dwa sposoby tworzenia witryn internetowych za pomocą systemu WordPress. Pierwszą możliwością jest wykorzystanie istniejącego motywu i dopasowania go do potrzeb każdego z naszych klientów. Drugą opcją jest natomiast stworzenie autorskiego projektu graficznego, który będzie całkowicie unikatowy i oryginalny. Naszą ofertę dopasowujemy indywidualnie do oczekiwań i potrzeb.
Nasza strona internetowa zawsze na czasie
Jeśli firma czy działalność ma już swoją ciekawą i przejrzystą stronę internetową, warto też pamiętać o jej bieżącej aktualizacji. Dobrze jest zadbać, by nasza oferta i cennik były aktualne. Jeśli zdecydowaliśmy się w ramach strony na prowadzenie bloga branżowego warto, by teksty ukazywały się cyklicznie. Będzie to jasny komunikat, świadczący o tym, że dbamy o naszych klientów lub potencjalnych klientów, konsekwentnie kształtujemy nasz wizerunek, jesteśmy czynnymi uczestnikami rynku – po prostu trzymamy rękę na pulsie w każdej sytuacji. Dobrze jest też zatroszczyć się o aktualność szaty graficznej czy kodu. Dlatego też oferujemy naszym klientom usługę “Webcare” – w każdym miesiącu zrobimy kopię zapasową i dopilnujemy aktualizacji strony, aby zawsze była ona najwyższej jakości.
Jeśli masz pytania, chciałbyś stworzyć, uaktualnić lub “zadbać” o swoją witrynę skontaktuj się z nami – pomożemy!
KONTAKT
Masz więcej pytań dotyczących stron internetowych? Napisz do nas!
Napisz do nas, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą! (o ile nie jest to weekend :D)