opakowac

W jaki sposób “opakować” treść w internecie?

Listopad 15, 2018

Obecnie przeciętny użytkownik internetu przeznacza od jednej do trzech sekund na ocenę przydatności danej treści.

Firmy promujące swoje produkty/usługi stoją przed zadaniem dostarczenia wysokiej jakości kontentu, który dodatkowo wygląda na tyle atrakcyjnie, że użytkownik podejmie decyzję o przyswojeniu treści. Przeglądając serwisy społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter można zauważyć content wysokiej jakość, który jednak w małym stopniu zaangażował użytkowników, ponieważ nie został w odpowiednio „opakowany”.

Odpowiednio “opakować” kontent można na kilka sposobów:

  • Nagłówek – zastosowanie nagłówka, który przyciąga uwagę i potrafi zaciekawić użytkownika
  • Grafika – dodanie atrakcyjnej grafiki do treści lub przedstawienie jej w formie graficznej (Infografika)
  • Wideo – przedstawienie treści w formie wideo. Format wideo jest coraz popularniejszy i powoli wypiera treść w formie tekstu. Więcej na ten temat możecie poczytać w naszym wpisie o reklamach wideo tutaj.

Tak opakowany kontent powinniśmy dostarczyć odpowiedniej grupie docelowej, co zagwarantuje sukces i osiągnięcie założonego celu. Warto również pamiętać o dopasowaniu rodzaju treści do danego serwisu społecznościowego – przykładowo format video reklamy sprawdzi się przede wszystkim na YouTube.com, który jest jego naturalnym środowiskiem, oraz na Facebooku gdzie w ostatnim czasie bardzo promowane są treści wideo.

Więcej na temat dopasowania treści będziecie mogli poczytać już niedługo na naszym blogu.

Poniżej kilka przykładów dobrze “opakowanej” treści:

  • Flipo.pl to portal turystyczny m.in. z ofertami promocyjnych przelotów samolotem. Posty na Facebooku do danej promocji opatrzone są grafiką przyciągającą uwagę oraz krótkim tekstem ułatwiającym przekaz informacji:Flipo
  • Sprawny.Marketing promuje organizowaną konferencję branżową za pomocą krótkich filmówz prelegentami na Facebooku:SM
  • Brand24 zwraca uwagę użytkowników Twittera za pomocą humorystycznej grafiki przedstawiającej Darth Vadera, korzystając ze wzrostu popularności tematyki Star Wars związanego z premierą nowej części serii:Brand