Firmy reklamujące swoje produkty/usługi przy użyciu kanałów online mają obecnie do wyboru kilka formatów reklam. Powszechnie stosowane są reklamy tekstowe oraz reklamy graficzne. Jednak od kilku miesięcy możemy zauważyć duży wzrost popularności reklam wideo. Dlaczego warto je stosować?
Wzrost popularności reklam wideo związany jest ze wzrostem popularności samego wideo w internecie. Jego naturalne środowisko to serwis YouTube.com – obecnie korzysta z niego ponad 18 mln polaków. Facebook, największy serwis społecznościowy na świecie, w 2015 roku również skierował swoją uwagę w kierunku wideo -> ułatwił jego wrzucanie i odtwarzanie, a algorytm decydujący jakie treści wyświetlić danemu użytkownikowi faworyzuje wideo. Dodatkowo, rozwój technologi umożliwił tworzenie wysokiej jakości wideo samodzielne, przy stosunkowo małym budżecie, bez dużego zespołu ludzi jak ma to miejsce w przypadku materiałów telewizyjnych.
Coraz większe zainteresowanie użytkowników formatem wideo przyciągnęło reklamodawców. Trend rozpoczęły duże firmy, a w ślad za nimi poszli mniejsi gracze. Jest to jednak cały czas przestrzeń niezagospodarowana w wielu branżach, co pozwala na osiągnięcie przewagi nad konkurencją. Reklamy w formacie tekstowym lub graficznym wykorzystują wszyscy, dlatego ciężko jest się wyróżnić. Wideo daje możliwość promocji produktu/usługi w atrakcyjny i przyjazny sposób i zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, która dla przedsiębiorców jest najważniejsza.
Powiązane wpisy
KONTAKT
Masz więcej pytań dotyczących stron internetowych? Napisz do nas!
Napisz do nas, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą! (o ile nie jest to weekend :D)